Při tvorbě vzdělávacího programu vycházíme především z pedagogických zkušeností získaných z působení v českém státním i soukromém školství. Do výuky zařazujeme metody, které jsou uplatňovány v mezinárodních školách. Nabízíme našim žákům poutavý a mnohostranně obohacující model vzdělávání. Celý koncept školy se opírá o principy fungující v britském školství. Nebudeme první soukromou školou v ČR, která se zahraničním modelem vzdělávání inspiruje. Školy na podobné bázi už v ČR působí a my jsme s jednou z nich navázali přátelskou spolupráci. 

Chceme zdůraznit, že naším cílem není kritizovat práci našich kolegů ani chod ašských škol. Nechceme kritizovat ani současný vzdělávací systém a jít cestou novátorství za každou cenu. Je nutno zmínit, že ctíme tradici a základy výuky budeme stavět na osvědčených metodách výuky. Jsme odborníky z praxe a víme, co je potřeba žáky naučit. Zároveň jsme ale schopni opustit stereotypy a dát prostor i jiným způsobům vedení žáků, které budou reagovat na potřeby vzdělávání 21. století. V tomto ohledu pokládáme za nutné zaměřit se na výuku cizích jazyků již od útlého věku. Jsme schváleni MŠMT a naše výstupy zcela odpovídají výstupům z jednotlivých ročníků státních základních škol.

ŠVP NEOnové ZŠ stavíme na filozofii demokratické a otevřené školy, opíráme se též o metody programu Začít spolu (www.zacitspolu.eu).

Hlavní důraz je kladen na motivaci každého jedince k dalšímu studiu a na prohlubování čtenářské gramotnosti ve všech vyučovacích jazycích, což v dnešní době vnímáme jako stěžejní pro pochopení smyslu učiva. Škola též vnímá jako zcela zásadní, aby žáci dosáhli již na 1. stupni odpovídající znalosti angličtiny, která jim otevře široké možnosti pro práci s informačními zdroji. Proto je angličtina dotována disponibilními hodinami již od 1. ročníku a doplněna o předměty zařazující pravidelně výuku metodou CLIL. Německý jazyk do výuky zařadíme ve 4. ročníku.

Díky metodě projektového vyučování budou žákům objasňovány širší souvislosti dané problematiky. Naši pedagogové budou kombinovat několik výukových metod, uplatňovat méně frontální výuky a upřednostní zážitkovou pedagogiku, díky které si žáci učivo zažijí a lépe zapamatují.  Zaměřujeme se především na objevování učiva v reálném světě okolo nás. Mnohdy žáci ani nepoznají, že se vlastně učí. Jak dobře víme, škola má být hrou. Proto je naše výuka realizována i mimo prostory školy například v přírodě, na farmě, na různých sportovištích nebo také v jiných vzdělávacích institucích. Škola má být žáky vnímána jako jejich druhý domov, místo pro úspěch, objevování, hru a seberealizaci.

Školní vzdělávací program vychází z těchto principů:

  • Příznivé sociální klima školy a vytvoření prostoru, kde se dítě svobodně vyjadřuje a seberealizuje,
  • vzájemný respekt na úrovních žák – učitel, rodič – učitel, učitelé mezi sebou,
  • vnitřní motivace žáků, která vychází ze smysluplnosti učiva a jeho praktického využití, z jejich chuti učit se,
  • spolupráce žáků napříč ročníky,
  • hledání souvislostí mezi probíraným učivem a okolním světem, výchova svobodného a zodpovědného člověka, který chápe důsledky svého chování a rozhodování,
  • výběr a třídění informací z různých zdrojů a schopnost využití získaných poznatků při řešení problémů,
  • rozvoj tvořivosti, kreativity a spolupráce,
  • využívání inovativních forem a metod výuky všemi učiteli napříč předměty,
  • individuální přístup a zohledňování možností každého z žáků,
  • důraz na výuku jazyků, pohybovou výchovu, komunikační dovednosti a práci s informacemi, důraz na digitální gramotnost,
  • osobnostní výchova, rozvoj klíčových kompetencí, formování postojů a životních hodnot žáků,
  • posílení výuky jazyků.

Vedení školy komunikuje jasně a otevřeně svoji vizi, reaguje na potřeby vzdělávání, zaměstnává kvalitní pracovníky školy, se kterými aktivně spolupracuje, naslouchá všem zúčastněným stranám vzdělávacího procesu, přijímá opatření a vydává konečná rozhodnutí po dohodě s nimi.

Naši pedagogové jsou aktivní, otevření a zkušení, volí efektivní vzdělávací metody, spolupracují s ostatními kolegy, jsou schopni vyhodnotit, co který žák ke svému rozvoji potřebuje, kladou hlavní důraz na rozvoj individuality žáků, jsou ochotni se dále vzdělávat.

Naši žáci budou zvídaví, sebevědomí, flexibilní a motivovaní, připravení k dalšímu studiu, budou chápat učivo v širších souvislostech a budou vedeni ke kritickému myšlení, toleranci, respektu a kultivovanému vyjadřování vlastních potřeby, myšlenek i pocitů.

Rodiče našich žáků  kladou vzdělání na přední příčky svého hodnotového žebříčku, podporují své děti ve studiu a podněcují jejich přirozenou zvídavost, podporují také aktivity školy, důvěřují vzdělávacímu procesu a vizi naší školy, otevřeně a efektivně komunikují s pracovníky školy.