1. KOMPLEXNÍ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ

· Školní vzdělávací program „Škola NEObyčejných zážitků“ pružně reaguje na nové trendy ve vzdělávání. Škola je otevřena kvalitním inovacím a zařazuje je do výuky.

· Záměrem je především to, aby se dítě ve škole cítilo spokojené, šťastné, zažívalo úspěch a díky tomu bylo motivované k dalšímu studiu.

· Učíme děti, ne předměty. Výuka často probíhá i mimo prostory školy.

· Vize školy je postavená na obohacování klasické výuky o nové, pokrokovější metody učení jako je projektové vyučování, skupinová práce, práce s textem, párové čtení, dramatizace, Hejného matematika, vrstevnické učení, triády, metoda CLIL. (Výuka nejazykového předmětu pomocí cizího jazyka. Díky této metodě jsou žáci schopni používat jazyk v přirozených situacích, jsou s jazykem více v kontaktu a dokáží jej používat bez většího zaváhání.)

· Hodnotíme nejen známkami. Snažíme se žáky motivovat k rozvoji jinak. Klademe velký důraz na sebehodnocení žáků již od útlého věku.

· Jsme lidé z oboru, vycházíme z několikaletých pedagogických zkušeností z českého státního i soukromého školství. Máme odhodlání české školství obohatit o metody využívané v zahraničí.

· Zajistíme spolupráci s českými i zahraničními školami, sportovními oddíly a zájmovými organizacemi v našem okolí.

· Organizace školních dnů je zajištěna tak, že žáci mají možnost soustředit se na učení, ve vhodných okamžicích relaxovat, pracovat samostatně i v týmech, pěstovat přátelské vztahy a komunikovat. Volný čas mezi výukou tráví žáci prioritně čtením a pobytem na čerstvém vzduchu. Výuka ve třídách a skupinách se propojuje s projekty a mimoškolními akcemi (poznávací výlety, sportovní akce, exkurze, atd.). 

· Odpolední školní družina svým programem navazuje na školní aktivity, stává se prostorem pro smysluplné trávení volného času.

2. PROFESIONÁLNÍ TÝM ODBORNÍKŮ

Jádro školy tvoří zkušení pedagogové z praxe. Sdílejí klíčové hodnoty a vizi školy, mají zájmem a snahu se dále rozvíjet. Zaměstnanci se v co největší možné míře zapojují do řízení a směřování školy. Mají odpovídající kvalifikaci pro svoji práci, týmového ducha a změnu přijímají jako výzvu.

· Ve škole působí speciální pedagog – logoped, výchovný poradce, metodik prevence.

· Učitelé mají odpovídající vysokoškolské vzdělání. Samozřejmostí je neustálé vzdělávání našich pedagogů.

· Školní výuka jasně nastavené standardy výuky, zachovává ovšem prostor pro učitelskou autonomii.

· Vedení podporuje vytváření nových způsobů práce, vytváří nové pracovní příležitosti pro začínající pedagogy.

· Škola vytváří strategické plány, které berou v úvahu zájmy a potřeby žáků, učitelů a rodičů. Důležitá rozhodnutí s nimi vedení konzultuje.

3. PŘIPRAVUJEME DĚTI NA ŽIVOT

· Svět se rychle mění a již není možné s jistotou určit, jaké znalosti a dovednosti budou dnešní děti v budoucnu potřebovat – naučíme je být zvídavými, učenlivými a flexibilními, aby byly připravené měnit svůj život podle aktuálních podmínek.

· Učíme žáky přemýšlet, zamýšlet se, jaké mají věci a situace smysl.

· Postupujeme od praxe k teorii, aby bylo učivo lépe osvojeno.

· Žáci jsou zvyklí na střídání učitelů, podmínek a jsou schopni efektivně komunikovat.

· Pedagogové učí žáky pěstovat přátelské vztahy a vycházet i s těmi lidmi, které za přátele nepovažují. Vedou žáky k tomu, aby projevovali svobodně svůj názor, uměli vhodně vyjádřit emoce, stanovovali si vlastní hranice a respektovali hranice ostatních.

4. SKUTEČNÝ INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP

· Malé třídní kolektivy, maximálně 16 žáků ve třídě.

· Volíme smysluplné a efektivní aktivity vedoucí ke skutečnému učení a pokroku žáka.

·  Používáme vhodné didaktické metody, zaměřujeme se především na projektovou výuku. Škola podporuje vnitřní motivaci žáků, jejich touhu objevovat svět a učit se nové věci.

· Stanovujeme žákům individualizované vzdělávací a výukové cíle vycházející ze ŠVP. Žáci jsou vhodným způsobem informováni proč a jakým způsobem těchto cílů dosáhnout, učitelé jsou jejich průvodci na cestě k dosažení stanovených cílů.

· Učitelé rozvíjejí kompetence žáků důležité pro život s ohledem na individuální potřeby žáků. Škola zohledňuje speciální vzdělávací potřeby žáků.

· Podněcujeme ostatní k přebírání odpovědnosti za svá rozhodnutí a činy. Žáci ke svému vzdělávání a chování ve škole přistupují odpovědně, chápou jeho význam. Učí se efektivní komunikaci.

· Škola staví na přátelském a bezpečném prostředí. Vedeme žáky k toleranci, sebepoznání, respektu k druhým, solidaritě a vzájemné pomoci. Žáci a pedagogové jednají se vzájemným respektem a otevřeně spolu komunikují.

5. KOMUNITNÍ PROSTŘEDÍ

· V naší škole jsou všichni zúčastnění našimi rovnocennými partnery. Setkáváme se s rodiči pravidelně, budujeme školu společně s nimi a jsme vždy otevřeni dialogu.  

· Rodiče jsou aktivní součástí edukačního procesu. Mohou s námi aktivně spolupracovat a spolupodílet se na procesu vzdělávání svého dítěte.

· Vytváříme příležitosti pro společná setkávání nejen ve škole. Spojují nás společní cíle, akce a zážitky.

· Společným zájmem je rozvoj žáka ve všech oblastech. Je prokázáno, že vzájemné porozumění školy a rodiny významně zvyšuje školní úspěšnost a motivaci dětí k učení.