1. Moderní školní vzdělávací program „Škola NEObyčejných zážitků“

Budeme fungovat jako vzdělávací organizace zaměřená na propojení světa školního učení s realitou světa kolem nás. Jsme otevřeni:

Běžnému životu

· Budeme učit žáky přemýšlet, zamýšlet se, jaké mají věci a situace smysl.

· Budeme postupovat od praxe k teorii, aby bylo učivo lépe osvojeno.

· Výuka bude často probíhat mimo prostory školy.

Novým pedagogickým metodám a postupům

· Vize školy je postavená na obohacování klasické výuky o nové, pokrokovější metody učení jako je projektové vyučování, skupinová práce, práce s textem, peer teaching, metoda CLIL. (Výuka nejazykového předmětu pomocí cizího jazyka. Podle jazykové úrovně se tyto předměty vyučují s pomocí cizího jazyka jen částečně. Žák se tak učí nejen látku daného předmětu, ale zvládne si zlepšit i jazykové dovednosti. Díky této metodě jsou žáci schopni používat jazyk v naprosto přirozených situacích, jsou s jazykem více v kontaktu a dokáží jej postupem používat bez většího zaváhání.)

· Jsme lidé z oboru, vycházíme z několikaletých pedagogických zkušeností z českého státního i soukromého školství a máme odhodlání české školství obohatit o metody využívané v zahraničí. Naše ŠVP bude tyto zkušenosti reflektovat.

· Samozřejmostí je neustálé vzdělávání našich pedagogů.

Partnerství a solidaritě

· Budeme ve škole přáteli a rovnocennými partnery, povedeme žáky k toleranci, sebepoznání, respektu k druhým, solidaritě a vzájemné pomoci.

· Snažíme se, aby se rodiče stali součástí vzdělávání svých dětí, mohou s námi spolupracovat a spolupodílet se na procesu vzdělávání.

· Zajistíme spolupráci s českými i zahraničními školami, sportovními oddíly a zájmovými organizacemi v blízkém okolí.

· Vytváříme příležitosti pro dobrovolníky z řad žáků i dospělých, budeme iniciovat, navrhovat i vést dobrovolnické akce.

Pokroku

· Svět se rychle mění a již není možné s jistotou určit, jaké znalosti a dovednosti budou dnešní děti v budoucnu potřebovat – naučíme je být zvídavými, učenlivými a flexibilními, aby byli připravení měnit svůj život podle aktuálních podmínek.

· Cílem je především to, aby se dítě ve škole cítilo spokojené, šťastné, zažívalo úspěch a bylo motivované k dalšímu studiu.

2. Tým profesionálů

Jádro školy tvořit zkušení pedagogové z praxe. Sdílejí klíčové hodnoty a vizi školy, mají zájmem a snahu se dále rozvíjet. Zaměstnanci se v co největší možné míře zapojují do řízení a směřování školy. Mají odpovídající kvalifikaci pro svoji práci, týmového ducha a změnu přijímají jako výzvu. Přestože má škola jasně nastavené standardy výuky, zachovává prostor pro učitelskou autonomii. Klíčoví pedagogové jsou zaměstnanci školy. Externí spolupracovníci s odpovídajícím vzděláním a zkušeností zajistí některé specifické předměty, suplování, či zájmové útvary.

· Vedení podporuje vytváření nových způsobů práce a nových reakcí na výzvy.

· Škola vytváří strategické plány, které berou v úvahu zájmy a potřeby žáků, učitelů, rodičů i veřejnosti. Důležitá rozhodnutí s nimi vedení konzultuje.

· Vedení podporuje a oceňuje zvyšování kvalifikace zaměstnanců.

· Vedení též podporuje ostatní k přebírání odpovědnosti za svá rozhodnutí a činy.

3. Kvalitní metodiku a didaktiku výuky

Volíme smysluplné a efektivní aktivity vedoucí ke skutečnému učení a pokroku žáka. Používáme vhodné didaktické metody, zaměřujeme se především na projektovou výuku. Škola podporuje vnitřní motivaci žáků, jejich touhu objevovat svět a učit se nové věci. Stanovuje žákům individualizované vzdělávací a výukové cíle vycházející ze ŠVP. Žáci jsou vhodným způsobem informováni proč a jakým způsobem těchto cílů dosáhnout, učitelé jsou jejich průvodci na cestě k dosažení stanovených cílů. Žáci ke svému vzdělávání přistupují odpovědně, chápou jeho význam. Škola může mít program podpory a asistence žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, program podpory nadaných žáků a dětí cizinců. Škola jako vzdělávací instituce pružně reaguje na nové trendy ve vzdělávání, je otevřena kvalitním inovacím a zařazuje je do výuky.

· Učitelé rozvíjejí kompetence žáků důležité pro život s ohledem na individuální potřeby žáků.

· Škola je otevřená změnám.

4. Spolupráci s rodinou

Společným zájmem je rozvoj žáka ve všech oblastech. Je prokázáno, že vzájemné porozumění školy a rodiny významně zvyšuje školní úspěšnost a motivaci dětí k učení.

· Pravidelná vzájemná a smysluplná komunikace mezi rodiči a školou vytváří pozitivní vztahy (otevřený dialog žák – učitel – rodič).

5. Přátelskou atmosféru školy

· Máme malé třídní kolektivy s kapacitou 16 žáků ve třídě.

· Učitelé dbají na podporu lidských práv a sociální integraci všech žáků NEOnové školy.

Škola staví na přátelském a bezpečném prostředí. Žáci a pedagogové jednají se vzájemným respektem a otevřeně spolu komunikují. Respekt a vzájemná úcta jsou důležitou hodnotou naší školy. Starší a mladší žáci se navzájem poznají, budou si pomáhat a vhodně spolu komunikovat. Pedagogové naučí žáky pěstovat přátelské vztahy a vycházet i s těmi lidmi, které za přátele nepovažují. Povedou žáky k tomu, aby projevovali svobodně svůj názor, uměli vhodně vyjádřit emoce, stanovovali si vlastní hranice a respektovali hranice ostatních. Případné konflikty se budou řešit věcně, spravedlivě a včas. Projevy agrese a šikany i jiné méně závažné nevhodné chování budou bezodkladně projednány.

Organizace školních dnů je zajištěna tak, že žáci mají možnost soustředit se na učení, ve vhodných okamžicích relaxovat, pracovat samostatně i v týmech, pěstovat přátelské vztahy a komunikovat. Volný čas mezi výukou tráví žáci prioritně čtením a pobytem na čerstvém vzduchu. Výuka ve třídách a skupinách se propojuje s projekty a mimoškolními akcemi (poznávací výlety, sportovní akce, exkurze, atd.). 

Odpolední školní družina svým programem navazuje na školní aktivity, stává se prostorem pro smysluplné trávení volného času.